شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

ژئوتوريسم چيست ؟ يا چه ارتباطي بين جغرافيا و گردشگري وجود دارد ؟

آشنايي با ژئوتوريسم و توضيح در مورد انواع آن و ارتباط آن با گردشگري

ژئوتوريسم چيست ؟ يا چه ارتباطي بين جغرافيا و گردشگري وجود دارد ؟

۱ بازديد

جغرافيايي و ژئوتوريسم دو جنبه مهم قدرداني انسان از منابع زمين شناختي زمين هستند. Geoherading به عناصر زميني مي پردازد كه ما براي آن ارزش قائل هستيم ، در حالي كه ژئوتوريسم نوعي گردشگري است كه مبتني بر برخي جنبه هاي ميراث زمين شناسي و يا ژئومورفولوژي زمين است. ژئوتوريسم ممكن است تأثيرات مثبتي (سودمند) يا منفي (منفي) در جغرافياي كشور داشته باشد. در بهترين حالت ژئوتوريسم از طريق بازديد ، تفسير و آموزش درك و ارتباط با ويژگي هاي زمين شناسي را تقويت مي كند. با اين حال ، اگر به طور مناسب برنامه ريزي و توسعه نيافته باشد ، ژئوتوريسم ممكن است در نتيجه مديريت ناكارآمد جاذبه هاي زمين شناسي تأثيرات جانبي بر روي جغرافيايي داشته باشد. در اين فصل به تشريح روابط بين ژئورهيزاسيون و ژئوتوريسم پرداخته و از طريق مجموعه اي از نمونه هاي ژئوتوريسم در تنظيمات زمين شناسي منتخب ، ارتباط گردشگري بين اين دو را تشريح مي كند.

ژئوتوريسم چيست؟اطلاعاتيژئوتوريسم به عنوان "جهانگردي كه ويژگي جغرافيايي يك مكان را حفظ يا تقويت مي كند" تعريف مي شود - محيط ، فرهنگ ، زيبايي شناسي ، ميراث و رفاه ساكنان آن.
ژئوتوريسم فراتر از سفر "از طريق رانندگي" است. جامعه با تمركز بر معني "مكان" ، اين جامعه به يك شريك كامل در دادن تجربه معتبر و غني سازي به بازديد كننده تبديل مي شود. مفهوم ژئوتوريسم بر فرهنگ ، محصولات و سنت هاي محلي تأكيد مي كند و فرصت هاي متعددي را براي بازديد از زيبايي هاي طبيعي يك منطقه و جامعه انساني در اختيار بازديد كنندگان قرار مي دهد.
ژئوتوريسم از منابعي كه غالباً مورد بازديد بازديد كنندگان خوب آسيب ديده اند ، محافظت مي كند كه رشد را به سطح پايدار نگه مي دارد و آن را به سمت جاذبه هاي محلي هدايت مي كند علاوه بر جاذبه هاي مشهور همچنين در منطقه. اثرات منفي مانند ازدحام جمعيت و آلودگي كاهش مي يابد به دليل اين تعهد در توزيع گردشگري "فراتر از كتاب راهنما". اين امر با ارتقاء خدمات و دارايي هاي محلي ، در حالي كه پاسخگوي نياز بازديد كنندگان است با آموزش ساكنين و نشان دادن ارزش واقعي زادگاه خود ، از محلي ها سود مي برد.
از آنجا كه چشم انداز چهار گوشه در سراسر جهان مشهور است ، اصول ژئوتوريسم فرصت هاي ويژه اي را براي تبادل معنادار بين ساكنان و بازديد كنندگان خارجي در اينجا فراهم مي كند. ارزشهاي اصلي آن براي احترام به فرهنگ محلي و تجربه اي عميق تر و غني تر از بازديدكنندگان ، مناسب منطقه است.
گردشگري پايدار
گردشگري پايدار ، مانند رمز اخلاقي پزشك ، به معناي "اول ، ضرري ندارد".
گردشگري پايدار از ارزشمندترين دارايي خود يعني مقصد خود محافظت مي كند. اين سازمان با پيش بيني فشارهاي توسعه و اجراي محدوديت ها و تكنيك هاي مديريتي كه موجب حفظ زيستگاه ها و نماهاي طبيعي ، اماكن ميراث فرهنگي و آداب و رسوم جامعه مي شود ، از پيشگيري از سندرم "عزيزان تا مرگ" جلوگيري مي كند.
اين منابع را ذخيره مي كند. مسافران آگاه از محيط زيست از مشاغلي حمايت مي كنند كه باعث كاهش آلودگي و ضايعات ، مصرف انرژي ، مصرف آب ، مواد شيميايي محوطه سازي و روشنايي بيش از حد مي شود.
به آداب و رسوم محلي و تاريخ احترام مي گذارد. بازديد كنندگان خارجي آداب و معاشرت محلي ، از جمله عبارات رايج در زبان محلي را مي آموزند. ساكنان ياد مي گيرند چگونه انتظارات خارجي را كه ممكن است متفاوت از نوع خود باشد ، در خود جاي دهند.
اين هدف از كيفيت است نه كميت. مقاصد موفقيت موفقيت جهانگردي را نه تنها از نظر تعداد بازديد كنندگان ، بلكه بر اساس مدت اقامت آنها ، نحوه خرج كردن پول و كيفيت تجربه آنها اندازه گيري مي كند.
ژئوتوريسم ، همچنين پايدار
ژئوتوريسم با ايجاد ويژگي هاي جغرافيايي يك مقصد ، "حس مكان" ؛ به اصول پايداري مي افزايد. در تجليل از كيفيت ويژه محلي ، بازديدكنندگان و ساكنان آن به طور يكسان.
ژئوتوريسم هم افزايي است: عناصر پيچيده شخصيت جغرافيايي براي ايجاد يك تجربه توريستي ثروتمندتر از مجموع اجزاي آن ، با هم كار مي كنند و براي بازديد كنندگان با منافع متنوع جذاب هستند.
جامعه را درگير مي كند. مشاغل محلي و گروه هاي مدني به نفع يك تجربه بازديد كننده متمايز و معتبر همكاري مي كنند.
اين هم بازديد كنندگان و هم ميزبان را آموزش مي دهد. ساكنان با يادگرفتن اينكه آنچه را كه ممكن است براي آنها در نظر گرفته شود مي تواند براي افراد خارج از كشور قانع كننده باشد ، ميراث خود را كشف مي كنند. با توجه به اينكه مردم محلي غرور و مهارت در نمايش خانه خود پيدا مي كنند ، از منابع محافظت مي شود و گردشگران از بازديد بهتري برخوردار مي شوند.
اين از نظر اقتصادي به نفع ساكنان است. مشاغل مرتبط با سفر كارگران محلي را استخدام مي كنند و از خدمات ، محصولات و لوازم محلي استفاده مي كنند. هنگامي كه اعضاي جامعه مزاياي ژئوتوريسم را درك مي كنند ، مسئوليت مباشرت مقصد را بر عهده مي گيرند.
اين از يكپارچگي مكان پشتيباني مي كند. مسافران با صرفه جويي در مقصد به دنبال مشاغل هستند كه بر شخصيت محلي تأكيد مي كنند. در عوض ، ذينفعان مقيم كه مزاياي اقتصادي دريافت مي كنند ، نياز به حمايت از اين دارايي ها را درك و درك مي كنند.
سرانجام ، تمرين ژئوتوريسم سفرهاي فراموش نشدني را به وجود مي آورد. بازديد كنندگان جذاب با اطلاعات و درك جديد هيجان انگيز به خانه باز مي گردند ، و داستان هاي آنها ديگران را ترغيب مي كند تا برنامه ريزي ماجراجويي خود را انجام دهند و به تجارت ادامه دهند و براي مقصد مناسب باشند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.